close

一般來說我滿喜歡在家裡做麵包甜點的
我並不覺得麻煩
我也很鼓勵大家可以在家裡自己做
第一次也許會花很多時間
但多做幾次熟練後流程也清楚後就應該沒問題了
費南雪一直是我滿常做的東西因為烤的時間快
準備時間也短
費南雪又可以拿來當簡單早餐配個咖啡或下午小點也可以
因為剛搬到新家所以也想試一下烤箱溫度如何
所以好掌控下次烤東西的溫度
不過甜點就是要多嘗試跟經驗累積才能準確知道要烤多久跟溫度多少
那因為我家的烤箱是Bosch的我個人覺得溫度滿高的所以我這次烤費南雪降了20度

Generally, I love to spend some time to make some sweets or breads at home in order to feed the frenchie. And I enjoy the journey such as waiting the dough to grow, watching them cooked in the oven. It is a Joy.

Some people think it's very troublesome to make at home but I have to disagree about it. It is all about planning and organising. Since I just move to the new apartment, I have to test the oven to know how the temperature go. My oven is Bosch and I think the temp is quite high so I normally bake at 200 but I bake at 180 today for 10 mins.

In this recipe, I use half Verona TAINORI and half MANJARI.

然後食譜裡的黑巧克力我是用法芙娜 TAINORI和MANJARI各半不過使用一般市面上烘焙的黑巧克濃度在64左右也可以喔

IMG_6332.jpg

所以我們開始備料吧
So thats start with the burnt butter. Burnt butter will give the financier nutty flavour. Once the butter turns light brown you could turn the heat off and strain the butter. Set aside and drop the temp to 40 degree.
首先我們要焦化奶油, 我用平底鍋因為我訂的鍋子還沒來所以一般可以用一個小鍋子
把奶油融化後繼續煮到褐色過程中可以用攪拌器看出顏色, 然後要過篩好了
以後要降溫到40度

IMG_6340.jpg
 
接著把巧克力隔水加熱融化或是用微波爐低功率10秒10秒的打至溶化
使用微波爐的話切記不能放在裡面太久要拿出來攪拌再繼續打微波
麵粉跟泡打粉過篩

Then melt the chocolate above the hot water or melt in microwave. Sieve flour and baking powder.

就可以開始做糊囉
we could start to make the batter

IMG_6342.jpgIMG_6343.jpg

 

拿一個清潔的鋼盆倒入砂糖跟杏仁粉接著蛋黃跟蛋白攪拌均勻
Take a clean bowl,put sugar and almond powder then whisk in egg white and egg yolk

接著慢慢地倒入焦化奶油並一邊攪拌

Follow by burnt butter, add gradually

IMG_6341.jpg

接著再加入麵粉跟泡打粉
最後拌入融化的巧克力就完成啦

IMG_6348.jpgIMG_6349.jpg

麵糊昨天我放在冰箱裡一個晚上
then add flour, baking powder and fold the chocolate in the end
put the batter into piping bag, rest for a night

 

IMG_6350.jpg


因為剛做好的麵糊比較稀所以我直接到到擠花袋裡原因是因為如果放在碗裡去冰隔天會面臨麵糊變硬很難挖到擠花袋裡的窘境


巧克力費南雪 Chocolate Financier

食譜Recipe
奶油Butter                              150g
黑巧克力 Dark Chocolate 100g
低筋麵粉 Plain Flour               35g
泡打粉 Baking Powder          8g
杏仁粉 Almond Meal            70 g
細砂糖Caster Sugar              70 g
蛋黃 Egg Yolk                         40g
蛋白 Egg White                      90g

我昨天就已經把麵糊做好囉
所以今天只需要擠到模子裡
那因為我公婆之前從法國寄了一些栗子醬給我
我擠了一些在中心一起進去烤囉
不過因為我沒有費南雪的模子

I've already make the batter yesterday. I don't have the mould for financier so I use the canele mould. My husband said this is not like financier but taste like one......

 

我就用了我有限的模子做啦 就是冒牌可麗露哈哈
小可說這不是費南雪...被法國人否定勒 果然很傳統

烤溫180度10 分鐘  如果是小一點的模子大約八分鐘

 

如果有任何問題都可以問我喔!

 

arrow
arrow

    Cheriepatisseire 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()